Skip to content Skip to footer

Pregoneu-ho als quatre vents

James Baldwin

«Aquest és el llibre que havia d’escriure si mai volia escriure res més.» James Baldwin

En el Harlem dels anys trenta tothom dona per fet que el jove John Grimes serà predicador com en Gabriel, el seu autoritari pare, a l’església pentecostal on l’Esperit Sant sembla sobrevolar els càntics, els aplaudiments, els plors i les pregàries dels germans negres que s’hi reuneixen. Però en John cova dins seu un odi barrejat de terror contra el seu pare, que el fanatisme ha convertit en un cruel tirà amb la seva família, i es promet seguir un camí diferent.

Publicada el 1953, Pregoneu-ho als quatre vents no només va ser la primera i una de les més admirades novel·les de James Baldwin, un escriptor imprescindible de la literatura afroamericana, sinó també el llibre amb el qual es va enfrontar al que més mal li feia: la figura del seu pare. Amb el fervor d’una pregària desesperada i l’afilada intensitat psicològica d’una confessió a les fosques, la història d’en John s’inflama de culpa, passió, ràbia, secrets i violència per abraçar la pugna espiritual, sexual i moral dels seus personatges oprimits per les cadenes del racisme, la pobresa, la religió, el masclisme i la família.

«Una de les grans creacions de la imaginació nord-americana del segle XX.» Colm Tóibín

20,90

Hay existencias

Número de páginas: 304
Fecha de publicación: 26/02/2025
Colección:Colom · 8
ISBN:978-99920-76-87-3
Traductor/aYannick Garcia
Posfacio: Colm Tóibín
Dimensiones:21.3cm x 14.5cm
Formato:Tapa tova amb solapes
Precio papel:20.90€
Precio ebook:7.99€
Idioma de la edición:Català
Idioma original:Anglès
Este sitio web utiliza cookies y solicita aceptación para mejorar la experiencia de navegación. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).